باشگاه اینترنتی اسپرلوس

دنیایی پر از خبرهای فناورانه و کسب و کاری

باشگاه اینترنتی اسپرلوس

دنیایی پر از خبرهای فناورانه و کسب و کاری

در این بلاگ به دنبال آموزش و تغییر سبک زندگی هستیم. برای رسیدن به این هدف سعی می‌کنیم مقالات مناسب را در اختیار شما قرار دهیم. پس با ما همراه شوید..

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

۲ مطلب در شهریور ۱۴۰۰ ثبت شده است

خلق ایده های جدید با کمک ذهن پرسشگر

در بسیاری از اوقات ما ایده‌های جدید را نمی‌پذیریم زیرا تصور ما این است که پذیرش ایده‌های جدید به معنای از بین رفتن ایده‌های قبلی ما خواهد بود. اینکه ما به ایده‌های قدیمی خود پایبند باشیم و تمامی تلاش‌های خود را برای اجرا و پیاده‌سازی آنها انجام دهیم یک موضوع مهم و حیاتی است. امّا واقعیت این است که نباید هرگز خود را محکوم به وفاداری با ایده کنیم.

در بسیاری از اوقات ایده‌های جدید و خلاقانه را به خاطر یک تعصب کور کنار می‌گذاریم و این به معنای نابودی فرصت‌های جدید و ارزشمندی است که در مقابل ما قرار می‌گیرد.

ذهن پرسشگر

ذهن پرسشگر ابزاری برای کنار گذاشتن تعصب بیجا

اگر می‌خواهیم در کسب و کار خود رشد و بالندگی خوبی داشته باشیم باید تعصب را کنار بگذاریم. با تفکر نقادانه و ذهن پرسشگر با مسائل مختلف برخورد کنیم. اینکه بتوانیم همیشه این سوال را از خود بپرسیم که آیا راه بهتری برای انجام یک کار وجود ندارد باعث می‌شود تا به ایده‌های جدید امکان ظهور و بروز را بدهیم.

ذهن پرسشگر خود را تقویت کنید؟

انسان‌های موفق ذهن پرسشگری دارند. آنها همیشه به دنبال ایجاد تغییر در زندگی خود هستند و سعی می‌کنند با مسائل مختلفی که مواجه می‌شوند به شکلی متفاوت بنگرند. تغییر زاویه دید موجب می‌شود تا بتوانیم بهتر مسائل را واکاویی کنیم و از ابعاد مختلفی به یک موضوع بپردازیم.

ذهن پرسشگر سعی می‌کند سوالات متعددی را بپرسد و با یافتن جواب سوال چیز جدیدی را یاد بگیرد. چنین ذهنی مجبور است در مقابل پاسخ‌هایی که می‌یابد کاملا منعطف باشد و سعی کند به دنبال اجرای آنها، علیرغم تمامی مشکلات باشد. ذهن پرسشگر در مقابل ذهن پذیرنده قرار می‌گیرد. یک ذهن پذیرنده سعی می‌کند هر آنچه را می‌بیند و می‌شنوند بپذیرد و اجرا کند. چیزی در مقابل ذهن پرسشگر!!!

ویژگی‌های ذهن پرسشگر در مقابل ذهن پذیرنده

ذهن پرسشگر

  1. او سعی می‌کند سئوال کند و یاد بگیرد، منابع یک موضوع را پیدا کند و آن را به چالش بکشد.
  2. مقلّد کسی نیست و همیشه با تفکر انتقادی و پرسش‌گرانه نظرات دیگران را به چالش می‌کشاند.
  3. او همواره به دنبال خودآگاهی و رشد و توسعه فردی است. از تغییر نمی‌ترسد و اهل حرکت، آزمایش و یافتن روش‌های جدید است.
  4. تنها درباره موضوعاتی که تخصص دارد حرف می‌زند آن هم با احتیاط و کاملا مستند.
  5. شنونده فعال است. به دقّت حرف‌ها را می‌شنود و درباره آنها فکر می‌کند و بعد نظر خود را کوتاه و علمی بیان می‌مند.
  6. در حالی که با احساسات و عاطفه قویی دارد به راحتی فریب نمی‌خورد و سعی می‌کند به مسائل به دیدی کاملا منطقی بنگرد.
  7. خود را درگیر سوالات علمی می‌کند و برحسب تخصص خود به دنبال یافتن پاسخ‌های درست می‌باشد. او عاشق نظریه‌پردازی است و سعی می‌کند با شنیدن نظرات گوناگون به جمع‌بندی برسد.

ذهن پذیرنده

  1. با فرهنگ شفاهی بزرگ شده و سعی به حفظ مفاهیم کلی از روی داده‌هایی که به او داده می‌شود را دارد.
  2. تقلید می‌کند و یافته‌های دیگران را مورد تایید قرار می‌دهد. چنین فردی معمولا ایده جدیدی نمی‌دهد و تنها ایده‌های دیگرن را اجرا می‌کند.
  3. ذهنی مکانیکی دارد. او هرگز به دنبال خودآگاهی و خلق چیز جدیدی نیست. هر آنچه انجام می‌دهد از سرعادت است.
  4. مسئولیت پذیر نیست و نظرات غیر علمی می‌دهد.
  5. گوینده است و مدام حرف می‌زند.
  6. احساسی است و به راحتی تحریک می‌شود هیجان بخش از ویژگی ذاتی او است.
  7. هرگز خود را درگیر سوالات علمی یا فلسفی نمی‌کند. او هرگز به یک تئوری نمی‌تواند پاسخ دقیقی بدهد.

ایده‌های جدید تنها می‌توانند با کمک ذهن‌های پرسشگر در کنار تجارب موجود از ایده‌های قدیمی رشد کنند و به مرحله بلوغ برسند. یک ذهن پرسشگر هرگز با نظریات جدید مبارزه نمی‌کند بلکه سعی می‌کند تا این نظریات را به صورت علمی مورد بررسی قرار دهد و با پرسیدن سوالات مختلف نظریه یا ایده جدید را از زوایای مختلف مورد نقد و بررسی قرار دهد.

عدم سوگیری در یک ذهن پرسشگر باعث می‌شود تا بتوانند به مسائل بدون تعصب بنگرند  و راهکارهای درست را از شیوه‌های غلط تشخیص بدهند.

شما تا چه میزان دارای ذهن پرسشگر هستند؟

10 ویژگی مهم برای ساخت و طراحی یک لوگو

در دنیای کسب و کار‌های امروزی رنگ‌ها، نشان‌ها و نوشته‌ها تاثیر بسیاری بر روی ذهن یک مخاطب می‌گذارند. کسب و کارهایی موفق هستند که بتوانند یک برندینگ تاثیرگذار را به مخاطبان خود ارائه دهند. بدون تردید رنگ‌ها، نشان‌ها و علایم تجاری می‌توانند در جذب یک مخاطب تاثیرگذار باشند.

لوگو یا همان نشان تجاری از موضوعاتی است که می‌تواند بر روی ذهنیّت یک مخاطب تاثیر بگذارد. برای اینکه یک لوگو خاص برای کسب و کار خود داشته باشیم باید به سراغ طراحی لوگو برویم.

تاکنون شما برای طراحی لوگو شرکت خود چه کاری کرده‌اید؟

اگر هنوز لوگو ندارید یا نتوانسته‌اید به یک طرح مناسب برای لوگو خود دست پیدا کنید حتما در ادامه این پست با ما همراه باشید تا بتوانید به اطلاعات خوبی دست پیدا کنید.

چرا به یک لوگو نیاز داریم؟

طراحی لوگو

شاید برای شما هم این سوال پیش بیایید که چرا به یک لوگو نیاز داریم؟

در پاسخ به این سوال باید به موضوع برندینگ و نقش آن در افزایش فروش و بازاریابی بپردازیم. مشتریان یک کسب و کار محصولاتی را خریداری می‌کنند که نسبت به آن محصول یک ذهنیّت مثبت و خوب داشته باشند. این ذهنیّت با کمک لوگو، شعار، کارت ویزیت، کاتالوگ، بروشور و .. برای یک مشتری ایجاد می‌شود.

تمامی این عوامل را می‌توان در قالب هویت بصری تعریف نمود. هویت بصری می‌تواند باعث ایجاد قدرت رقابتی یک کسب و کار در مقابل سایر مشتریان شود. تا اینجا به این موضوع پرداختیم که چرا طراحی یک لوگو حرفه‌ای برای یک کسب و کار از نان شب هم واجب‌تر است. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی انواع لوگو بپردازیم.

معرفی انواع لوگو

ما می‌توانیم برای کسب و کار یا سازمان خود نواع مختلفی از لوگوها را داشته باشیم. در مجموع با 4 دسته از لوگوها مواجه هستیم:

  1. لوگو تصویری: در لوگو تصویری تنها یک نماد و نشان قرار می‌گیرد. این نشان به مرور زمان در ذهن مخاطب می‌نشیند بطوری که با دیدن آن لوگو، محصولات یا خدمات آن برند به خاطر مخاطب می‌آید.
  2. لوگوی متنی: در لوگوی متنی یک متن یا چند کاراکتر که می‌توانند بنام برند یا بخشی از آن باشد به مخاطب نمایش داده می‌شود. 
  3. لوگوی متنی-تصویری: در این دسته از لوگوها شاهد ترکیبی از متن و تصویر هستیم.
  4. لوگوی شعاری: در این لوگو هم سعی می‌شود تا شعار برند در لوگو قرار داده شود. این شعار نشان دهنده ماهیّت و زمینه فعالیّت یک کسب و کار است.

ویژگی‌های مهم در طراحی یک لوگو

1- سادگی

سعی کنید در لوگویی که طراحی می‌کنید تا حد امکان به سادگی و گویایی طرح توجه داشته باشید. لوگو برای مخاطب عادی طراحی می‌شود بنابراین طرح‌های پیچیده نمی‌توانند کارآیی لازم را دشته باشند.

2- جذاب و ارزش آفرین

یک لوگو باید جذاب باشد و برای کسب و کار ارزش‌آفرینی کند. لوگو باید قابلیت استفاده بر روی محصولات را داشته باشد. همچنین این لوگوها باید پیام‌های دوستانه و رسالتی ارزشمند را به مخاطبین انتقال بدهند.

3- منحصر بفرد بودن

استفاده از طرح‌های لوگوی آماده یا مشابه دیگر برندها هرگز نمی‌تواند ایجاد کننده تمایز برای یک کسب و کار باشد. انحصار در یک لوگو از جمله موضوعاتی است که باید در طراحی به آن توجه داشت.

4- توجه به روانشناسی رنگ‌ها

این که در هویت بصری و برندینگ دیجیتال رنگ و ترکیب رنگ اهمیت بسیاری دارد. به همین دلیل در طراحی لوگو باید به سراغ طراحان گرافیک حرفه‌ایی برویم که دانش فنی در زمینه طراحی و درک مفاهیم هنری داشته باشند.

5- به کارگیری تصاویر و اشکال مناسب

اگر از لوگوهای تصویری استفاده می‌کنید به دنبال استفاده از تصاویر و اشکال مرتبط با کسب و کارتان باشیدکه مفهوم خاصی را به مخاطب شما انتقال دهند. اشکال هندسی می‌توانند مفاهیم خاصی را به مخاطب القاء کنند، بنابراین در انتخاب آنها حساس باشید.

6- تغییر در لوگو

لوگو نایک

لوگو می‌تواند با گذر زمان و تغییر دیدگاه‌ها طراحی متحوّل و دچار تغییراتی شود. اگر احساس می‌کنید لوگو و سایر طراحی‌های شما نمی‌توانند برای کسب و کار شما کارگشا باشد سعی در ایجاد تغییر در آنها داشته باشید. داشتن یک برند بوک می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید راحت‌تر به سراغ تغییرات در طراحی‌های خود بروید.

7- ماندگاری

لوگو باید بتواند در ذهن مخاطب ماندگار شود. برای به یاد ماندنی شدن لوگو به سادگی و مینمال بودن لوگو توجه داشته باشید. این سادگی در کنار زیبایی ماندگاری یک لوگو را افزایش می‌دهد.

8- انطباق پذیری با سایر المان‌های گرافیکی

یک لوگو باید انطباق پذیری بالایی داشته باشد زیرا ما از لوگو در سایت، پوسترها، کاتالوگ‌ها، پوسترها‌، پست‌های اینستاگرام، کاورهای ویدئویی، تیزرهای تبلیغاتی، کارت ویزیت، سربرگ و.. استفاده می‌شود. همین موضوع ما را نیازمند به این می‌کند که طراحی حرفه‌ای برای لوگو و سایر المان‌های گرافیکی کسب و کار خود داشته باشیم.

9-  یادآوری فعالیت سازمانی

لوگو باید ذهن مخاطب را به سمت فعالیت یک سازمان، محصولات یا خدمات و توانایی‌های سازمانی ببرد. لوگو باید علاوه بر زیبایی مرتبط با فعالیت‌های سازمانی هم باشد. این مرتبط بودن کمک می‌کند تا ارتباطات بهتری با مشتریان شکل بگیرد.

10- دوستانه بودن

امروزه کسب و کارهایی موفق هستند که بتوانند روابط دوستانه با مشتریان خود برقرار کنند. این دوستانه بودن باید حتما در طراحی لوگو نیز مدنظر قرار بگیرد. اطمینان بخشی به مشتریان باید با کمک طراحی‌های دوستانه در لوگو  نمود پیدا کند.

همانطور که در بالا صحبت کردیم یک لوگو باید بتواند ارتباط خوبی با مشتریان برقرار کند. برای داشتن یک لوگو حرفه‌ای باید به سراغ طراحان زبده‌ رفت و از مشاوران کسب و کاری که شناخت خوبی از بازار و رقبا دارند استفاده کرد. ما در استودیو چکاد تمامی این خدمات مشاوره‌ای و طراحی را بصورت یکجا و در کنار یکدیگر به شما ارائه می‌کنیم. همین حالا برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت اصلی ما مراجعه کنید یا با شماره تلفن زیر تماس بگیرید.

وب سایت استودیو چکاد

تلفن ما 09024009142

 

درباره استودیو چکاد:

استودیو دیجیتال مارکتینگ چکاد یک آژانس خلاق در حوزه دیجیتال مارکتینگ است. این آژانس خدمات

  • طراحی سایت
  • سئو
  • طراحی گرافیک
  • مدیریت شبکه های اجتماعی
  • مشاوره کسب و کازی
  • ویدئو مارکتینگ

را به کسب و کارها ارائه می‌کند. چکاد به دنبال رشد کسب و کارها در فضای آنلاین است و معتقد است که رشد استودیو چکاد بطور مستقیم به رشد مشتریانش وابسته است.