بازاریابی محتوایی در سالیان اخیر دچار تغییرات اساسی شده است. محتواهایی بیشتر توسط مخاطبان مورد توجه قرار میگیرد که بتوان از آنها در شرایط مختلفی استفاده کرد. به همین دلیل شاهد این هستیم که محتواهای ویدیویی و پادکست بیشتر مورد توجه مخاطبان قرار میگیرد. یک ویدیو میتواند در مدت زمان کوتاهی پیام تبلیغاتی را به مخاطب انتقال دهد و تعامل مناسبی را ایجاد کند.
در این مقاله قصد داریم به دلایلی بپردازیم که میتواند بر روی رشد یک کسب و کار تاثیر بگذارد:
1- افزایش نرخ تبدیل با کمک ویدیو
برای اینکه بتوانیم در کمپینهای تبلیغاتی به نتایج مطلوب برای یک کسب و کار برسیم باید به بهبود نرخ تبدیل توجه داشته باشیم. نرخ تبدیل مفهومی است که در آن سعی میشود تا نسبت کلیک یا اقدام به مشاهده یک تبلیغ افزایش پیدا کند. واقعیت این است که ویدئو به نسبت سایر فرمتهای محتوایی نرخ تبدیل بهتری دارد.
البتّه باید توجه داشت که در ساخت یک ویدیو باید به مسائل مختلفی توجه داشت. برای ساخت تیزر تبلیغاتی پربازدید باید ایدهپردازی کرد و با داشتن یک سناریو موفق سعی نمود تا ویدیو متقاعد کنندگی بالایی داشته باشد و مخاطب جذب پیام ویدیو شود.
2- بازگشت سرمایه سریع
بر خلاف انواع دیگر محتوا که به راحتی بازگشت سرمایه در آنها اتفاق نمیافتد در ویدئو مارکتینگ بازگشت سرمایه خیلی سریع اتفاق میافتد. از ویدیو میتوان برای ساخت ویدیوهای برندینگ و معرفی شرکتها استفاده کرد. ویدئوهای تعاملی فرمتی از ویدئوها است که در آن سعی میشود تا مخاطب به ویدیو یک واکنش نشان دهد. این واکنش میتواند شامل یک لایک ساده، اشتراکگذاری، درج کامنت یا حتی خرید باشد.
بسیاری از کسب و کارها با تصور اینکه تولید یک ویدئو تبلیغاتی هزینه سنگینی را برای آنها به همراه خواهد داشت از تولید محتواهای ویدیوی صرفنظر میکنند. این در حالی است که عکاسی تبلیغاتی و تولید ویدیو میتوانند موجب تحول در فرآیندهای بازاریابی هر کسب و کاری شود.
3- اعتمادسازی در مخاطب
به طور کلی محتوا میتواند در مخاطب ایجاد اعتماد کند. به همین دلیل است که بازاریابی محتوا به شدت مورد توجه کسب و کارهای پیشرو قرار گرفته است. امّا نکته مهم این است که در بین تمامی این فرمتهای محتوایی، ویدیو میتواند نقش موثرتری بر روی اعتمادسازی در مخاطب ایفا کند.
زمانی که مخاطب یک ویدیو را میبیند چون با یک محتوای واقعی مواجه میشود حس اعتماد بیشتری در او شکل میگیرد. به همین دلیل اگر تاکنون بر روی ویدئو سرمایهگذاری نکرده بودید حتما برای شروع چند تیزر ویدیو برای کسب و کار خود تهیه کنید.
4- اشتراک گذاری بالا
یک محتوا زمانی میتواند زمینه رشد یک کسب و کار آنلاین را فراهم آورد که وایرال شود. وایرال به معنای این است که محتوا در اختیار افراد بسیاری قرار بگیرد و این افراد به صورت گسترده به بازنشر محتوا بپردازند و این فرآیند تا چندین لایه تکرار شود. ویدئو مارکتینگ از این ظرفیت برخوردار است که به شکل گستردهای توسط مخاطبان وایرال شود. زیرا یک محتوا جذاب به خوبی میتواند پیام خود را به مخاطب برساند.
5- نقش ویدئو در سئو
الگوریتمهای گوگل امروزه تا حد امکان هوشمند شدهاند. آنها به خوبی میتوانند ارزش ویدئوو پادکست را در یک محتوای غنی تشخیص دهند. به همین دلیل میتوان از ویدئومارکتینگ برای بهبود سئو یک سایت استفاده کرد. یک آژانس دیجیتال مارکتینگ با درک این واقعیت برای مشتریان خود به تولید محتواهای ویدیویی میپردازد تا هم بتواند مخاطب را بیشتر با محتوا درگیر کند و ه اعتبار بیشتری در نزد موترهای جستجو بیابد.
6- شبکههای اجتماعی و ویدیو
ساخت یک تیزر تبلیغاتی در اینستاگرام میتواند زمینه را برای دیده شدن یک محتوا و قرارگیری در اکسپلور فراهم کند. اگر قصد دارید بر روی اینستاگرام مارکتینگ کسب و کار خود کار کنید، حتما به سراغ تولید محتوای ویدئویی بروید. البتّه بهتر است فرآیند ویدیوسازی خود را به استودیوهای تولید محتوای دیجیتالی بسپارید که از تجربه کافی در این زمینه برخوردار هستند.
فراموش نکنیم که کیفیت تولید محتوا در کنار پیام محتوایی آن اهمیّت دارد. استفاده از دوربین، رونیز، پرده سبز، تدوین ویدئو و.. می@تواند توجه به یک ویدیو را به شرکت افزایش دهد.
سخن پایانی..
همان طور که گفتیم ویدیو مارکتینگ میتواند نقش زیادی در موفقیت یک تجارت آنلاین یا حتی کسب و کارهای سنتی داشته باشد. برای اینکه بتوان در زمینه بازاریابی ویدیویی به نتیجه مناسب رسید بهتر است به سراغ شرکتهای دیجیتال مارکتینگی برویم که از تجربه کافی برای تولید محتوای دیجیتال برخوردار هستند.
- ۰ نظر
- ۱۲ بهمن ۰۰ ، ۰۸:۴۹