تولید محتوا (Content Production) از موضوعاتی است که امروزه تاثیر زیادی بر روی فرآیندهای بازاریابی دیجیتال میگذارد. با تولید محتواهای هدفمند و تاثیرگذار شما میتوانید مخاطبان خود را از موتورهای جستجو یا سطح شبکههای اجتماعی به سمت وبسایتتان حرکت داده و با ارائه اطلاعات مفید، آنها را تبدیل به مشتریانی وفادار به خود سازید.
در بازاریابی دیجیتال از انواع محتواها استفاده میشود. تصاویر، ویدئوها، پادکستها، اینفوگرافیکها و حتی انیمیشنها بر روی جذب مخاطبان در کمپینهای تبلیغاتی تاثیر دارند. اما تولید محتواهای متنی علیرغم همۀ تغییرات فناورانه، همچنان دارای تاثیر لازم است. یک متن جذاب میتواند نظر مخاطبان را به خود جلب کرده و به آنها انگیزه کافی برای مشاهده یک محصول یا خدمت را بدهد.
آشنایی با انواع خدمات تولید محتوای متنی
محتواهای متنی در بخشهای مختلفی از بازاریابی آنلاین مورد استفاده قرار میگیرند. محتواهای متنی باید تا حد امکان جذاب و گیرا نوشته شوند و اطلاعات کاربردی را در اختیار مخاطبان خود قرار دهند. یک محتوای متنی دارای کاربردهای مختلفی است:
1- محتواهای متنی کپیرایتری
متنهای کپیرایتری یا همان تبلیغنویسی دارای کاربرد زیادی در بازاریابی دیجیتال هستند. یک متن کپیرایتینگ کوتاه، گویا و شفاف است و بهسادگی پیام بازاریابی را به مخاطبان یک کسب و کار انتقال میدهد. از محتواهای کپیرایتری در تیترها، پستهای شبکههای اجتماعی، شعارهای تبلیغاتی، بیلبوردهای تبلیغاتی، پوسترها و حتی کاتالوگهای محصولات استفاده میشود.
2- محتواهای صفحات اصلی سایت یا لندینگپیجهای
متنها هنوز در وبسایتهای یکی از اجزای اصلی هستند که به مخاطبان در کنار آگاهیبخشی کمک میکنند تا آنها به اهداف خود سریعتر برسند. تولید محتوای متنی برای صفحه اصلی سایت، صفحه درباره ما، صفحات لندینگ پیجها و.. از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا به مخاطبان یک کسب و کار دید خوبی میدهد و به آنها کمک میکند تا در سریعترین زمان محصولات یا خدمات مورد نیاز خود را بیابند.
3- محتوای متنی صفحات محصول
صفحات محصول در دیجیتال مارکتینگ از اهمیت زیادی دارند. علاوهبر اینکه نوشتن توضیح متنی محصول و مشخصات آن به تصمیمگیری مشتریان کمک میکند موجب میشود تا صفحۀ محصول در موتورهای جستجو رتبه بالاتری را به دست آورد.
4- داستانسرایی محتوایی
بازاریابی محتوایی، تنها یک موضوع پیشپا افتاده نیست که نویسندگان در آن تنها با تولید یک متن تبلیغاتی به موفقیت در بازاریابی دست یابند. در بسیاری از موارد برای موفقیت در کانتنت مارکتینگ نیاز است تا نویسندگان به سراغ داستانسرایی یا همان Story Telling بروند. در داستانسرایی سعی میشود تا با بیان یک روایت به مخاطبان کمک شود تا خود را در یک شرایط واقعی برای استفاده از محصولات و خدمات مشاهده کنند.
5- کتابهای الکترونیک
تولید محتوای متنی در بازاریابی آنلاین، تنها محدود به محتواهای وبسایتها یا شبکههای اجتماعی نمیشود. تولید محتواهای کاربردی در کتابهای آنلاین یا همان کتابهای الکترونیک Ebook موجب میشود تا کاربران اطلاعات کاملی دربارۀ یک موضوع پیدا کنند و در کنار آن برندینگ دیجیتال کسب و کار حامی از کتاب نیز بهبود پیدا کند.
این نوع از کتابها در موضوعات مختلفی تولید میشوند. از معرفی محصولات یا خدمات، راهنماهای عملی و آموزش موضوعات کاربردی، ماهنامههای خبری و..
تولید کتاب الکترونیک با محتواهای ناب و بهروز موجب ایجاد پرستیژ کاری برای یک شرکت یا حتی اشخاص میشود.
6- رپورتاژآگهی
رپورتاژآگهیهای محتواهای متنی هستند که در رسانههای پر بازدید منتشر میشوند. هدف از انتشار رپورتاژها ایجاد بکلینک برای سئو، معرفی کسب و کار یا محصولات و تقویت برندینگ دیجیتال است. به همین دلیل چنین محتواهایی را باید با کیفیت بالایی تولید کرد.
7- محتواهای متنی در وبلاگها
وبلاگها از زمانی که در دهه 1990 میلادی مورد استفاده قرار گرفتهاند، همچنان مورد توجه هستند. با تولید محتواهای متنی کاربردی در یک وبلاگ امکان جذب ترافیک وجود دارد. این ترافیک اگر محتوا بهخوبی نوشته شده باشد، مخاطبان هدف را به سمت یک کسب و کار میکشاند و موقعیت متفاوتی برای افزایش فروش آنلاین و کسب درآمد ایجاد میکند.
8- سوالات متداول
بسیاری از کاربران جواب سوالات یا مشکلاتی که با آن مواجهه میشوند را از طریق اینترنت یا شبکههای اجتماعی بهدست میآورند. تولید محتوای متنی هدفمند در پستهای "سوالات متداول" این امکان را به کاربران سوالات میدهد تا جواب مناسبی را دریافت کنند و تعامل آنها با کسب و کار بهبود پیدا کند.
9- مقایسه محصولات
خرید آنلاین همیشه کار دشواری است. کاربران برای اینکه به بهترین انتخاب دست پیدا کنند نیاز به اطلاعات جامعی دارند. محتواهای متنی که در قالب مقایسه محصولات یا تحلیل خدمات کسب و کارها نوشته میشوند، اطلاعات خوبی را به مخاطبان برای استفاده از کالاها یا خدمات میدهند.
10- محتواهای ایمیل
ایمیل مارکتینگ یکی از موضوعات مورد توجه در کمپینهای تبلیغاتی است که همیشه نرخ تبدیل خوبی داشته و در قیف بازاریابی از جایگاه ویژهای برخوردار است. در ایمیل مارکتینگ، نوشتن محتواهای ایمیل از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا یک محتوای حرفهای پیام بازاریابی را بهسادگی به مخاطبان اقدام میدهد و دعوت به اقدام مدنظر در آن انجام میشود.
11- محتواهای تولید شده توسط کاربران (UGC)
بسیاری از نویسندگان حرفهای با نوشتن مقالات کاربردی، زمینه را برای مشارکت کاربران در تولید محتوای دیجیتال فراهم میکنند. این محتواها که به UGC یا همان محتواهای تولید شده توسط کاربران معروف هستند بسیار ارزشمند هستند و در کنار مشارکت مخاطبان در رشد محتوا، باعث جلب توجه موتورهای جستجو هم میشوند.
سخن پایانی
در این مقاله سعی کردیم به معرفی انواع تولید محتوای متنی و اهمیت آنها در کسب و کارهای آنلاین بپردازیم. شما هم میتوانید انواع دیگر محتواهای متنی را معرفی کنید. برای سفارش انواع محتوای متنی با ما تماس بگیرید: 09338293895
شما با تولید محتوا در مشهد از رقبای خود متمایز خواهید شد و توجه مخاطبان را به برند و محصولات خود جلب خواهید کرد.
- ۰ نظر
- ۳۰ دی ۰۱ ، ۲۲:۵۹